fredag 2 september 2011

Ett härligt pass.

Dagens pass kändes som en riktig fullträff. Ett distanspass på 19 km med ett snitttempo på 4:36.
Därtill utfördes den på en väldigt kuperad slinga.


Jag försökte att pressa på ordentligt i uppförsbackarna och jag lyckade väl ganska bra med det. 


Nästa helg planerar jag något liknande pass, tror det blir prefekt inför Kretsloppet om två veckor.
Två andra nyckelpass som jag har tänkt köra innan loppet är:

- Kortare intervaller, fyrahundringar och eventuellt tvåhundringar där jag får trumma på med riktigt snabba och rappa ben. 

- Långa intervaller, 1500m eller 2000m i tänkt miltempo. Jag har inte riktigt klart för mig vad mitt miltempo ligger på bara..?!...







4 kommentarer:

  1. Du är min idol. Jäklar va snabb du är....måste va för du är Boråsare, Vi syns kanske på Kretsloppet. Jag hade lite höga ambitioner vid anmälan så jag står i grupp 2 (39-44) min gruppen.

    SvaraRadera
  2. Låt mig fundera, jo ditt miltempo är 3:45 min/km. Om du nu inte utvecklats snabbare än mig under sommaren :-)
    Kör hårt, båda passen är bland mina favoriter.

    SvaraRadera
  3. Så du är sugen på snabba intervaller Olov! Kan rekommendera ett kombinationspass jag körde idag. Sprang först 10X400 med 1 minuts vila. Därefter vilade jag 5 minuter och sprang sedan 10X200 också med 1 minuts vila. Tycker själv att det kändes som ett riktigt bra pass.

    SvaraRadera
  4. Hehe, Tack ska du ha Tommy. Klart man är snabb när man är boråsare =).
    Jepp vi kanske ses. Pressa dig riktigt hårt så du får en bra tid.

    Nja Hempa. Har nog inte riktigt hängt med i ditt träningstempo under sommaren. Otroligt vad du har tränat målinriktat, är djupt imponerad.

    Hej Tomas.
    Det låter som ett bra pass, har antecknat det på min "attgöralista". Platsar nog fint nästa vecka. Återkommer om det blir av.

    SvaraRadera