onsdag 21 september 2011

På sadeln

Tror inte skadan på foten är så illa som jag befarade. Jag har masserat och smort in med Voltaren Gel tre gånger om dagen och det verkar göra susen. Nu känner jag ytterst lite när jag går men jag har bestämt att det ska vara helt borta innan jag försöker mig på att springa igen. 
Om det fortsätter bli bättre i samma takt så kanske jag kan ta en provrunda på ett par kilometer i slutet av nästa vecka. 
I brist på löpning så blev det lite alternativt idag. Hoppade på min mountainbike som jag annars använder ytterst sporadiskt. 
Jag var ute en timma och avverkade  25 km på backiga grusvägar och på asfalt. Jag cyklade där jag tidigare sprungit långpass flera gånger, nu gick det dock lite fortare.
Det var ganska skoj att cykla och jag fick igång flåset riktigt ordentligt. Det jag saknade var dock riktiga pedaler där skorna sitter fast.
Några småstigar blev det inte, kanske nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Cykla är skitroligt!

    Behöver den service, så säg till.
    Jag fixar det åt dig.

    Och du. Köp SPD-skor. Gör jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Hallå Sebbe.
    Ska det börja cyklas mer så blir det definitivt SPD.

    SvaraRadera