måndag 12 september 2011

Bättre med god sömn.

Förkylningen känns bättre idag.
Fick sova riktigt länge och bra i natt, ungarna behövde visst också lite sovmorgon och det gynnar ju mig.
Ledig från jobbet i dag och i morgon så det blir att kurera sig ytterligare den här veckan.
Frågan är ju då om man ska vara helt löpfri hela veckan för att ställa upp och tävla på lördag. Jo jag tror nog faktiskt att det är bäst så.
Om jag känner mig helt återställd på fredag så blir det mitt vanliga förberedande löppass innan tävling.
Nämligen 3 km 4:30-tempo följt av 2 km i 4:10-tempo, därefter 2 km nedjogg. Där brukar man känna hyfsat hur bra formen är.

1 kommentar:

  1. Ska prova din formtest löpning ikväll tänkte jag. Inte så fort som du men likadant upplägg. Skönt att ha lite rutiner innan lopp så man åtminstone tror att man vet vad man sysslar med :D

    SvaraRadera