måndag 24 januari 2011

Veckosummering och planering av kommande vecka.

Då har man lagt förra ganska hårda vecka till handlingarna. Det blev fyra relativt ansträngande pass som kulminerade på söndagen med ett snabbt långpass på 21,1km. Summerat blev veckans fyra pass sammanlagt 54km.
Förkylningen som var på intågande försvann innan jag hann blinka, ställde bara in fredagen lätta distanslöpning på 8 km, sedan var jag på banan igen. Tur att det inte blev en tvåveckors brakförkylning.

Veckan som kommer planerar jag bli en återhämtningvecka med tre lugna pass och ett lite hårdare. På lördag kväll ska jag och min fru på cocktailparty så det lär väl inte bli någon träning på söndag om jag känner mig själv. Ser fram emot den här tillställningen då det var väldigt längesen jag och min fru gjorde något tillsammans utan våra barn. Barnen kommer få en mysig helg tillsammans med farmor och farfar.
Veckan kommer se ut så här.

Måndag - Vila
Tisdag - Lätt distanslöpning 8 km. Morgonpass
Onsdag - Snabbdistans 6 km. Uppv 2 km och nedvarv 2 km
Torsdag - Lätt distanslöpning 7 km
Fredag - Vila
Lördag - Lätt distanslöpning 10-15 km
Söndag - Vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar