fredag 30 augusti 2013

Många höjdmeter blev det.


Valde att lägga veckans långpass idag istället för på söndag som brukar vara den vanliga långpassdagen. På söndag kommer jag troligtvis ligga på soffan hela dagen istället.
 
Regnet har öst ner hela dagen så det var bara att kliva ut i duschen och köra. Jag har inte så mycket emot att springa i regn och i dag låg temperaturen på behagliga 15 grader.
Dagens långpass bjöd på tre rejäla stigningar, den första och andra 60 höjdmeter. Den tredje blev en klättring på nära 100 höjdmeter.
Jag försökte hålla tempot även i uppförsbackarna och lyckades ganska bra med uppgiften även om det var lite slitsamt på den sista stigningen men det vara bara att bita ihop i regnet.
 
Mot slutet av passet blev det även en fartökning på några kilometer på ett tempo under 4 min/km.
 
Det blev idag inget renodlat långpass som jag ser på saken med lugnt tempo och lång distans.
Dagen pass kanske var mer likt ett distanspass men eftersom det ändå var 22 km och jag var ute i 100 minuter reggar jag det som ett långpass.
 
 
 
 



1 kommentar: