lördag 22 juni 2013

Sol, vind och vatten.

Igår när vi var på väg till midsommarfirandet blev jag avsläppt ur bilen mitt ute på slätten. Så det vara bara att börja o springa.  Värmen var inte snäll, tryckande värme och mitt på dagen kombinerat med noll skugga. 
Min planerade femton kilometers snabbdistans förkortades till åtta kilometer, det kunde ju vara dumt att få en värmekollaps precis innan midsommarfesten. 
Jag är ändå nöjd med att jag härdade ut så länge. 

På kvällen blev det ett traditionsenligt midsommarfirande med dans runt stången, sill, potatis, god dryck, balvagnsåkande, och trevligt sällskap kombinerat med både sol och regn. 

Pigg som en lärka blev det idag ett tio kilometers distanspass tillsammans med svåger och två hundar. Detta i betydligt svalare väder än igår, dock lite blåsigt. Härlig löpning kort sagt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar