lördag 1 december 2012

Snabbdistans

Det har inte blivit så mycket träning den här veckan, bara två pass hittills.
Det positiva är att jag i torsdags körde ett bra pass på över 17 km. Där jag under det inledande 7 kilometerna tuggade på bra i fyratempo utan att förta mig alltför mycket. Den resterande delen av passet sprang jag i lite normalare distanstempo.
Formen känns bra och det bådar gott för den annalkande miltävlingen nästa lördag.
Underlaget kanske inte kommer att vara optimalt för att springa fort med snö och is, får hoppas att saltbilen har förberett för loppet. Loppet kommer gå på en helt nybyggd motorväg så det kan bli spännande löpning.
Har redan bestämt mig för hur jag ska lägga upp tävlingen och jag hoppas att jag inte låter tävlingsivern förta mig under den inledande delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar