måndag 3 december 2012

Lite modifiering.

Jag har ibland tyckt att min pannlampa av märket Silva Trail Runner är felkontruerad.
Det är skenet från lampan rakt ovanför ögonen som irriterar mig, det är ju på vägen framför mig som den ska lysa upp.
Idag gjorde jag slag i sak och gjorde en enkel men funktionell modifiering. Jag limmade helt enkelt fast en liten skärm under ljuskällan så detta borde funka finemang..
Jag har inte provsprungit med den ännu, men snart så.
 
Före

Efter

Igår blev det dubbelpass ute i kylan, 10 km vid sexsnåret på morgonen och 10 km vid sexsnåret på kvällen. Vid kvällspasset bakade jag in några kilometer i maratempo, i övrigt höll jag normalt distanstempo på bägge passen.
Ryggsäck och flera lager kläder var på. Jag premiärlöpte även med mina nya Craft vindtights som jag köpte i somras, dessa visade sig funka ypperligt för kall väderllek.

9 kommentarer:

  1. Nothing is too good to be improved!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Sebbe.
      Det är sånna här lösningar man filurar på när man är ute o springer i mörkret.
      Vad har du för pannlampa?

      Radera
    2. Magicshine MJ-808. Med extra huvudband, så jag kan ha den på hjälmen eller huvudet.

      Radera
  2. Så smart! Jag har också Trail-runner och har också stört mig på att lampan blänker/lyser för mycket speciellt för mig som springer med glasögon. Har dock inte tänkt på din finurliga lösning men den ser ju jättesmart ut. T.o.m. jag som är helt oteknisk bör kunna fixa att limma fast en liten bit under om den nu funkar bra - ser fram emot utförlig rapport när du testat!

    Bra gjort att få till ett dubbelpass. Det blir inte så ofta för min del men när jag gör det så tycker jag det är väldigt härligt. För mig blir det då hem från jobbet och sen tillbaks in på morgonen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du har alltså upplevt samma problem, jag kan kanske skulle bli produktutvecklare på Silva =) Rapport kommer när jag provat den.

      Radera
    2. Låter bra - funkar lösningen fint kan du få komma upp till Sthlm och limma fast lappen på min lampa... Om jag nu inte skulle lyckas själv :-)

      Radera
    3. Superlim är mitt hems viktigaste produkt. Perfekt när man behöver laga leksaker och fixa pannlampor =)

      Radera
  3. Intressant läsning när man går i pannlampsköpartankar!

    Mvh
    Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johan.
      Det är skoj med pannlampslöpning. Förstår inte hur jag klarade mig utan innan.

      Radera