lördag 2 juni 2012

Västerbron - highway to hell.

Nu är jag i mål efter mitt livs andra marathon.
Väderförhållandena var väl inte direkt optimala, 4 grader med regn och blåst.
Mitt tidsmål på 3 timmar höll inte idag. Jag höll måltempot till 35 km, sedan sa vaderna ifrån.
Med stapplande steg kom jag i alla fall i mål på 3:05:33.
Nu lever jag med otroligt stela vader och kan knappt ta mig fram.
Jag är trots allt nöjd med mitt resultat, jag är nöjd att jag besegrade mina tankar att börja gå när det bara var några kilometer kvar. Då hade jag aldrig slagit mitt PB från förra året.

12 kommentarer:

  1. Ett pers är ju alltid ett pers. Grattis. Var det förresten du som sprang och småpratade med Staffan på Norrmälarstrand på första varvet? Jag låg precis framför men såg dig aldrig, jag hörde bara ditt bloggnamn nämnas :)

    SvaraRadera
  2. Precis, det var jag. Sprang i hyfsat samma tempo som staffan till västerbron, där någonstans seglade han ifrån mot sub3. Ni måste ha gått i mål ungefär samtidigt.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du är lite besviken men jag tycker du ska vara nöjd. 3:05 är riktigt bra!

    Det var lite speciella omtändigheter idag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är trots allt nöjd. Får spara sub3 till en annan gång.
      Vaderna höll inte hela vägen, får bli o träna upp dem lite mer så kommer jag snart igen.
      Ja, det var ju lite busväder i går. Men värst var det nog efter målgång, har nog aldrig frusit som då.

      Radera
  4. Jo, jag var steget efter. Han slog mig med två sek men det bjuder jag på idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bta jobbat än en gång. Sub3 låter fint :)

      Radera
  5. Bra kämpat Olov! Grymt med förutsättningar från hell! Alla som slutförde idag är hjältar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva.
      Det var kul att vara en del av spektaklet igår och dessutom slå PB.
      Totalt sliten idag dock, kan inte röra mig överhuvudtaget,

      Radera
  6. Grymt bra jobbat. Grattis till en kanontid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tommy.
      Det var en riktigt häftig upplevelse igår, helt galet med det där busvädret.

      Radera
  7. Trevligt att ses Olov, jag var inte säker på var du tog vägen men trodde nog att du var framför mig någonstans, Västerbron andra varvet var riktigt brutal!! jag tappade ca 20 sekunder på femman mellan 30-35km. Bra krigat där i slutet och sub tre gör du någon annan gång med lite bättre förutsättningar! Ett PB är ändå alltid ett PB!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var trevligt i träffas. Kände igen dig direkt när jag såg din rygg på norr mälarstrand. Riktigt stabilt sprunget av dig, och att det höll hela vägen. Hade inte mina vader förvandlats till stela timmerstockar i slutet hade sub3 gått för mig med. Förutom vadproblemen kändes koppen pigg i övrigt.
      Är nöjd trots allt med mitt PB fast det ändå inte gick som jag ville.
      Jag är redan sugen på att börja träna igen, bara vaderna mjuknar upp lite.
      Sub3 kommer jag lovar :)

      Radera