måndag 18 juni 2012

Ojojoj vad skönt!

Dagens löpning var helt perfekt från början till slut. Helt otroligt lätt känsla redan från början av passet, ofta brukar det vara lite segt den första kilometern men sedan så brukar det ordna upp sig. Men idag kändes det perfekt från första sekund. Jag hade en avslappnad och skön löpning hela tiden trots att jag snittade 4:20-tempo under mina 17 km idag.
Det var även skönt att det regnade lite lätt så man fick lite svalka mot huden.
Jag kunde helt enkelt inte sluta springa idag så jag förlängde passet hela tiden med lite nya avstickare.
Kan det kanske vara en superkompensation jag får uppleva nu med två veckors vila efter Stockholm marathon?



Häromkvällen skickade jag in anmälan till nästa års Stockholm marathon den 1 Juni. Slängde även in anmälan till Göteborgsvarvet den 18 maj.
500 kronor fick jag betala för bägge loppen ihop, skönt att man får friskvårdsbidrag från firman.

Två veckor mellan loppen..... Det känns nästan bättre än tre veckor som det var i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar