fredag 8 juni 2012

Lite tävlingsfunderingar.

Vaderna är inte helt okej efter maran, det har ju knappt gått en vecka nu. Dröjer nog ett tag till innan jag kan springa för fullt.
Dagens plan var tre lugna kilometer men det var så oerhört skönt idag så jag förlängde faktiskt rundan till strax över tio kilometer. Blev en hel del terräng för att skona benen.
Jag hittade en stig inte så långt hemifrån där jag fick en riktigt skön löpkänsla, hoppas bara jag hittar tillbaka dit.

Jag har inga direkta tävlingsplaner nu efter maran man jag är rejät sugen på att tävla.

Vill springa en miltävling för att försöka gå under 38 minuter, Lerumsloppet som jag sprang på 38:37 tidigare i våras var rejält backig så vid en flack bana borde det vara möjligt.

Jag vill även springa en halvmara för den distansen är helt klart den skönaste att tävla i, lagom långt så man kan ligga på ganska bra hela tiden utan att ligga på max. Jag vet inte om jag kan sätta nytt PB nu i sommar, 1:22:37 sprang jag på Varvet och där kändes det verkligen som att jag låg på max. Men om man hittar en bra bana och man har en bra dag så vet man aldrig vad som kommer att hända.

Jag är sugen på en mara igen, eventuellt senare i höst. Jag kan fortfarande inte släppa det där med sub3 riktigt. Tar jag inte det i höst så får det bli nästa år, där ger jag mig inte....

4 kommentarer:

  1. Först nu börjar jag känna igen mina ben igen, mina baksida lår har varit väldigt slitna, mer än vid tidigare maror!

    Jag är övertygad om att du relativt lätt fixar sub38 på milen och att du också tar sub3 på maran en bättre dag med lite bättre förhållanden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina ben börjar också kännas helt återhämtade nu, mycket vila förra veckan...
      Tror nog också sub38 ska gå ganska lätt, vi får se på nästa tävling :)

      Radera
  2. Varbergsloppet 14 juli ska vara en fin bana. Även Falkenberg 22 juli kan vara ett alternativ.
    Om du är intresserad av en halvmara finns Göteborgs halvmara i oktober som är platt och fin.

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Har också kikat på de tävlingarna, alla låter intressanta, får se om dem passar ihop med semesterplaneringen.
    Även Åsaloppet har jag kikat på, "Musse" ska tydligen springa det så lite motstånd finns det allt :) Minns ej vilket datum det var nu..

    SvaraRadera