fredag 13 april 2012

Snabbdistans och ÅH-jogg med blodsmak.

Igår efter jobbet stod det snabbdistans på schemat.
Efter ett par kilometer uppvärmning och lite löpskolning drog jag igång motorn.
Satte farthållaren på strax under 4 min/km och efter 39 minuter blankt hade jag avverkat mina 10 km.
Det är blott 5 sekunder från mitt Pb på distansen satt på tävling i höstas.
Känslan var bra i kroppen även om jag emellanåt fick slita lite för att hålla tempot uppe.

Efter några kilometers nedjogg kunde jag senare avnjuta en god middag i form av kebabpizza.

Idag tog jag mig en återhämtningsjogg på 7 km med rejäl blodsmak i munnen. Jag både spottade och snyte ut blod ur näsan.
Jag drog nämligen ut en visdomstand i förmiddags, kanske inte så smart att springa efter det. Men gjort är gjort.

2 kommentarer:

  1. Jag såg dig allt från bilen. Jag såg någon i blå tröja och shorts komma springande från Gånghester och tänkte att den gubben har ett ok löpsteg. Sedan kände jag igen nyllet också. Jag tutade inte då jag hade en djävla traktor framför mig så jag ville inte vara oförskämd.
    Grattis till en grym form.

    SvaraRadera
  2. Hej Tommy.
    Tack tack.
    Visst var det jag, det måste varit i slutet av mitt pass eller under nerjoggen du så mig.

    SvaraRadera