söndag 15 april 2012

Årets tyngsta långpass.

Den här veckan har varit ganska intensiv träningsmässigt.
Jag har avverkat intervallpass, snabbdistanspass och backpass och däremellan ett par distanspass

Efter gårdagens backpass gav jag mig idag ut på långpass med ganska slitna ben.
30 km med tio km i maratempo var planen. Idag gick det helt enkelt inte, från passets första steg var det segt, benen ville inte alls vara med idag.
Jag bet ihop hyfsat  och kunde efter 18 km öka upp farten, plöjde på i fem km med ett tempo på 4:11min/km. Sedan fick det vara nog, joggade hem med styltor till ben efter totalt 25,7 km.

I övrig känns kroppen bra, inga skavanker trots 83 löpta km den här veckan.

Nu blir det vila i morgon, tror verkligen att benen behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar