tisdag 30 juli 2013

Tävling på lördag.

Är nu inne på sista semesterveckan och som en final på den blir det tävling på lördag. 
Ska springa Musselloppet i Lysekil på 10 km. 
Jag har inte mycket fartträning i kroppen då hela juli har präglats av något som mest liknar grundträning. Med över 300 km har juli varit den månad som jag sprungit mest i år. Det har varit varm men skön löpning och det som är positivt är att jag har fortsatt med långpassen sedan Stockholm maraton. 
Långpassen har blivit en naturlig del av mitt löparliv och löps nästan varje vecka. 

Bloggandet har blivit lite vilande nu i sommar men det tar säkert fart efter semestern. Lite konstigt att man inte har tid eller kanske lust att blogga bara för att det är semester men då är det i alla fall. Förra året skrev jag inte ett enda inlägg i juli!...

Vet inte riktigt vad jag har för tider i kroppen till lördagens tävling. Mycket beror på hur varmt det blir, vi går se hur det blir men en optimal dag kanske jag kan nosa på mitt PB trots utebliven fartträning. 

Vi är några gubbar som åker upp till Lysekil o hälsar på en kompis dom flyttat dit. Springtävling och gubbhelg blir en ypperlig kombination. Vätskeförlusten bör nog balanseras upp efter loppet. 

3 kommentarer:

  1. Lycka till! Ser ut att kunna bli varmt men du har tränat bra så bör kunna bli fina tider ändå. Men värmen kan vara jobbig, jag vet...

    // Tobias

    SvaraRadera
  2. Jag tror att mängdträningen gör dig per automatik snabbare. Så har det känts för mig - även om det inte blev som planerat förra helgen, i år.

    Hoppas de blev en bra tävling idag.

    SvaraRadera