måndag 4 februari 2013

12 gånger tre

I helgen blev även mn  fru drabbad av influensan med feber, hon är väl lite bättre nu men långt ifrån helt återställd. Tidigare har nåde tösen och grabben varit sjuka så man kan ju undra vem som står näst på tur?.?. Får nog ändå hoppas att jag klarar mig.

Träningsmässigt har helgen varit god för mig med flera bra pass.

I fredags blev det som sagt var långpass med en snabb mitt som jag inte var helt nöjd med men nu när jag fått lite distans till det hela så är jag trots allt ganska nöjd med passet som fick en ganska bra volym på 27 km.

I lördags snurrade jag runt på ett 12 km långt distanspass i fint väder med blå himmel utan någon press på mig att dra upp tempot. Det var ren njutlöpning.

På söndagseftermiddagen drog jag på skorna för ett fartlekspass på min kuperade Kransmossenslinga där jag sprang två varv. Jag fokuserade på tempo i uppförsbackarna vilket det finns många av på slingan.
Det var med ganska slitna ben efter 12 km fartlek som jag tillsammans med barnen tog ett välbehövligt bastubad.

Nu i förmiddags blev jag skickad av frun att köpa medicin på apoteket. Bilen fick stanna hemma och benen fick jobba i stället. 12 km igen blev det totalt idag.

Lite snö hade kommit när jag sprang i förmiddags. Nu ser jag att det kommit betydligt mer snö och vintern har kommit tillbaka. Vore kul om det kom lite mer snö den här gängen och att den får ligga kvar istället för att smälta bort direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar