fredag 17 januari 2014

Äntligen.

Äntligen verkar vintern vara här på allvar. Det har nu varit kallt i över en vecka och idag snöar det till o med.
Jag har nu under tre dagar utnyttjat Borås Skidstadions konstsnöpår på 650 meter. I onsdags blev det 20 km på mycket snabba och fina spår. I går 15 km på lite strävare spår.
Idag var tanken att jag skulle åka lite längre, upp till 25 km. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.
Efter en halvtimme började det snöa så spåren blev riktigt tunga och med en ganska nerkörd kropp var jag nöjd efter 15 km och klev av.
Men jag är ändå nöjd med dess tre dagar då jag loggat över 50 km skidåkning.
Ingen löpning har blivit av till förmån för skidorna men jag tror nog att skidåkningen ger en hel del även för löpningen på sikt.

I eftermiddag bär det av till stan för inköp av slips och valla, det låter väl som en bra kombination?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar