tisdag 16 oktober 2012

Ooooops, blev det så långt...

Sprang i förmiddags för första gången efter lördagens kraftuttömmande lopp.
Jag tog det idag väldigt lugnt utan några försök att pressa upp tempot. Hade inte tänkt springa så långt som 14 km som det nu blev.
Det var helt enkelt för skönt att sluta springa så jag förlängde passet några gånger, från de planerade sex kilometer.
Jag kände av lite småskavanker men inget allvarligt.
Kan nämna att jag verkar spänna min högeraxel på något konstigt vis när jag springer snabbt och långt vilket jag gjorde i lördags. Kände inte av detta under maran men på lördagkvällen kände jag att det spände och smärtade lite grann.
Jag kanske får jobba lite med armföringen framöver.


3 kommentarer:

  1. Ojdå - du ger dig på "riktig" löpning på en gång... Ta't lugnt bara så du inte går och skadar dig...

    Jag var ute med frun på en kortis idag (4km) och även om vaderna fortfarande är spända och stela så kändes det ändå helt ok. Har inte bestämt mig om jag ska fortsätta springa några veckor till innan säsongsvilan eller ta den nu på en gång. Får se...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ganska långt men riktigt, riktigt lugn löpning.
      Jo, ska ta det lugnt i veckan lovar jag.
      Men det är ju så skoj att springa :)

      Radera
    2. Jo visst är det skoj att springa. Jag har (än så länge...) aldrig drabbats av några överansträngningsskador och hoppas slippa det även i framtiden. Var nära ett tag med benhinnorna som började strula men tog det lugnare en vecka och sen dess varit lugnt.

      Även om vaderna idag inte är helt återställda var det riktigt härligt att springa lite igår och jag känner mig sugen på att köra några veckor till innan vilan. Inga tävlingar dock. Starkt av dig att orka köra några veckor till. Hoppas Borås blir skoj!

      Radera