torsdag 23 augusti 2012

Snabba kilometer på bandet i kväll.

Efter fyra dagars löpvila var det ikväll dags att rasta benen.
Regnet öste ner och mörkret hade lagt sig så jag förlade dagens pass på bandet. Första gången den här sidan om halvåret..
Efter fem minuters uppvärmning i behagligt tempo tryckte jag på plussknappen till det stod 15km/h, med andra ord fyratempo. Matade på i tjugo minuter, svetten rann men det var bara härligt och hjärtat pumpande på ganska bra.
Vilade två minuter innan jag körde på med nästa tjugominutare i fyratempo.
Mot slutet började det bli lite kämpigt men skam den som ger sig, idag skulle jag minsan pressa på...
Härligt nöjd kunde jag efter några minuters nedjogg vrida ur svetten från pulsbandet.
Precis så ska ett bra tröskelpass se ut.

2 kommentarer:

  1. Oj! Det var inget dåligt pass! Dessutom tycker jag fyratempo på band är jobbigare än ute. Så extra grymt bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Daniel.
    Jo, det var vara riktigt jobbigt att springa på bandet Inte minst för att det är så enformigt.
    Men å andra sidan tycker jag att det är lättare att hålla uppe farten när man blir trött, man måste liksom hänga med bandet.

    SvaraRadera