onsdag 21 december 2011

Allt flytter på.

Längesedan jag skrev här nu..

Allt har flutit på sen senast. I helgen blev det ett fint långpass på 30 km med en finfin uppförsbacke i mitten, 150 meter uppför i fem kilometer. Jag var ganska slut efter det passet med tillhörande träningsverk dagen efter.
Jag har hunnit med ett par pass i mitt tänkta maratempo.
Dessutom har jag provat mina hemdubbade skor, dessa funkar ypperligt både på is och snö. Kan rekommendera detta för er som är snåla.

Under dagens pass på ospårade snöiga grusvägar med pannlampa passade jag på att lyssna på podradio. Nämligen dokumentären Spring för livet om Daniels kamp mot MS.
Daniel är en riktig fighter som har hittat sin egen bromsmedicin mot sin sjukdom genom sin löpning.

Jag ska försöka att skriva lite oftare här men ibland hinner man helt enkelt inte.

2 kommentarer:

  1. Hej Lennart.
    Ja du, hur känns det egentligen. Tycker nog att det känns på gränsen för fort om jag ska vara ärlig, har svårt att springa avslappnat i den farten. Jag är ganska slut efter 7-8 km. Men å andra sidan vet jag ju att jag har sprungit en halvmaran mycket fortare än 4:15-tempo.
    Träning går ju inte att jämföra med tävling och nu är det många långa härliga träningsmånader kvar till Stockholm.

    SvaraRadera